Thursday, August 22, 2013

~Kita Ramai Tapi Kenapa Lemah??~

Assalamualaikum wbt..
Hari nie Mesir masih bergolak.Sedih tengok saudara-saudara kita yang masih kecil nangis sana sini,takut,tak tenteram.Kalau tengok keadaan dunia sekarang hidup umat Islam ditindas,dihina tak kira la jumlah umat Islam di negara tu banyak ataupun sikit.
Kalau kita rujuk nilai yang dijamin oleh Allah dalam Surah Al-Anfal ayat 65,20 orang Islam dapat mengatasi kekuatan 200 orang Kafir.Tapi kenapa umat Islam masih lemah dan tak dapat membangun sebaliknya jadi pelarian dan ditindas sana sini??
Dont you remember that we ever conquer 2/3 of this world??
Actually keadaan umat Islam sekarang nie Nabi saw sudah sebut sejak dulu lagi yang umat Islam nie akan dipecah-pecahkan oleh musuh.Biarpun jumlah yang ramai tapi umat Islam macam buih,lemah dan tiada kekuatan.Kenapa??.....
Sebab terlalu cintakan dunia dan takut mati.
Ya Allah..save us from both of this..
Inilah main reason kenapa kita tetap lemah.Bukan sebab umat Islam minoriti,kurang senjata,miskin atau tak ada harta.Sebab kalau tengok sekarang nie umat Islam especially di negara-negara Timur Tengah,umat Islam yang paling kaya tapi kenapa Israel yang kecil tak dapat dikalahkan??..
Jadi kita kena build balik kekuatan kita.Kekuatan umat Islam terletak pada TAQWA sedang umat bukan Islam terletak pada kekuatan zahir sahaja..
Got taqwa??as soon as we follow the path of taqwa,we found the way out^_^
Jadi untuk tambahkan keyakinan kita rujuk balik Surah AnNisaa ayat 141..

  "Allah sekali-kali tidak akan memberi peluang kepada kafir mengatasi orang yang beriman.."

Jadi apa yang perlu kita ragukan lagi??..Janji Allah itu pasti tak macam janji manusia yang susah sangat nak ditepati..مع السلامة..^_^

2 comments:

Anonymous said...

kita perlu bersatu baru kita kuat..insyallah

Anierah said...

Tapi tengok ja la keadaan sekarang nie..sesama umat islam pun susah nak cooperate..Bermusuhan sesama sendiri:(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...