Monday, August 19, 2013

~Resipi Cuci Dosa~

Assalamualaikum wbt..
Alhamdulillah..Pagi nie saya agak bersemangat sikit..Sikit la..hehe..Kenapa?..
Ya la..Saya bangun awal dan solat subuh awal pastu dapat update blog awal..Semuanya awal..Cuma yang merisaukan saya amalan-amalan saya selama nie cukupkah untuk kaver dosa-dosa yang saya dah buat.Saya takut Allah tarik nyawa saya dengan keadaan diri yang amalan pun belum cukup banyak lagi.Tapi serius bila kita dikuasai kena kontrol dengan perasaan marah tiba-tiba datang pula satu keberanian..berani mati..Sebelum nie takut pula nak mati.
 

  "Kalau macam nie lebih baik aku mati."

Memang ayat nie selalu terpacul keluar dari mulut.Tak sabar-sabar dia nak keluar.Tak ikut traffic light.Astaghfirullah..Ish..Ish..Ish..
Dulu masa kecil-kecil ayat nie memang dah jadi trademark kalau mak marah saya bila bergaduh dengan adik.Lebih-lebih lagi kalau adik saya yang kena backup.Makin sakit hati.Tapi tu dulu la..Masa kecik-kecik..Sekarang nie tak lagi..hehe..
Tapi kalau masa kecik-kecik dulu cakap macam tu tak apa la..Allah tarik nyawa pun kita masih suci lagi dari dosa..Ye dak?..
Jadi sebenarnya entri kali nie kita cakap pasal resepi cuci dosa la..Mesti la kita nak cuci dosa kan..Hah siap ada resipi lagi..
A recipe has no soul.As the cook you must bring soul to the recipe^_^

  • Firstly kena sediakan bahan-bahan dia la kan.Ambil akar kayu faqir dengan akar kayu tawaduk lepas tu campurkan dengan pencuci kotoran perut bernama taubat.
  • Lepas tu masukkan semua tadi dalam lesung redha.Tumbuk sampai halus dengan batu qana'ah.
  • Lepas tu masukkan dalam periuk taqwa dan tuangkan air haya'(malu) kedalamnya.
  • Kemudian didihkan dengan api mahabbah(cinta).
  • Lepas dah mendidih pindahkan ke dalam mangkuk syukur dan sejukkan guna kipas angin Roja'(harapan).
  • Kemudian boleh la dihidang dan minum dengan sudu pujian..
Amacam?Nampak macam sedap kan..InshaAllah kalau kita ikut langkah-langkah memasak resipi cuci dosa nie kita dapat manfaat untuk melindungi diri kita daripada semua penyakit serta bala di dunia dan di akhirat.Ingat!!Punca semua penyakit adalah dari perut..Jadi mari kita sama-sama jaga pemakanan dan ikut menu sihat Rasulullah..InshaAllah kalau ada kelapangan saya kongsi pula tentang menu harian Nabi kita..مع السلامة..^_^

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...